Wycieczka do Niepołomic

7.06.2023r wybraliśmy   się na wycieczkę do Niepołomic, które odkryły przed nami wiele nieznanych miejsc. W wycieczce  uczestniczyli uczniowie klas I-III  pod opieką wychowawców.

W pierwszej kolejności udaliśmy się do Izby Regionalnej,  gdzie oglądnęliśmy  zabytkowe eksponaty pochodzące z terenu Niepołomic i okolic. Zgromadzone do  zwiedzania przedmioty codziennego użytku to: narzędzia gospodarskie, balie, żarna do mielenia ziarna, tradycyjny piec chlebowy. Następnie zwiedziliśmy  Zamek Królewski  , który znajduje się w samym centrum Niepołomic obok Rynku, przy zabytkowych plantach. Pięknie odrestaurowany jest prawdziwą ozdobą niewielkiego, średniowiecznego, uroczego miasteczka. Przez wieki niepołomicki zamek stanowił wypoczynkową rezydencję królewską zwaną „drugim Wawelem”. Tutaj, pracowali i bawili się królowie i książęta z dynastii Piastów, Jagiellonów i elekcyjni władcy Rzeczpospolitej Obojga Narodów.

Nieopodal Zamku znajduje się  Muzeum Fonografii , w którym zobaczyliśmy zapomniane już dziś urządzenia do odtwarzania dźwięku, poznaliśmy ich historię i rozwój , poczuliśmy klimat minionych epok.

Następnym punktem wycieczki był pobyt w sali zabaw,,Dodo’’. Wspinaczka, zjazdy czy skoki do piłeczek były  miłą atrakcją.  Jak również lody ,które czekały na nas pod koniec wycieczki. To był udany wyjazd…